Eduki publikatzailea

Ingurumen Hezkuntzaren Egunean, LIFE-IP NAdapta-CCk ingurumenaren zaintzari buruzko kontzientzia sortzen laguntzen du

"Pertsonengan inbertitzea, hezkuntza lehenestea" lelopean, hezkuntzari lehentasuna eman nahi zaio, Garapen Iraunkorreko Helburu guztietara iristeko aurrerapena bizkortzeko, mundu mailako atzeraldia, gero eta desberdintasun handiagoak eta krisi klimatikoa bizi dugun testuinguru batean.

26-01-2023


Gaur, urtarrilak 26, Ingurumen Hezkuntzaren Munduko Eguna da. Honek 1975ean Belgradon egin zen Ingurumen Hezkuntzari buruzko Nazioarteko Mintegian du jatorria, non ingurumen-hezkuntzaren funtsezko helburuak islatu ziren. Horren ondorioz, Belgradoko Gutuna argitaratu zen, Ingurumen Hezkuntzaren oinarrizko aldarrikapenak jasotzen dituena.

Ingurumen-hezkuntzaren definizio ofiziala 1987an Moskun egindako Ingurumen-Hezkuntzari eta -Prestakuntzari buruzko Nazioarteko Kongresuan ezarri zen, prozesu iraunkor gisa. Bertan, ondorengo definizioa eman zitzaion: “gizabanakoak eta komunitateak beren inguruneaz jabetzen dira, eta ezagutzak, balioak, trebetasunak, esperientzia eta egungo eta etorkizuneko ingurumen-arazoak konpontzeko banaka eta taldean jarduteko gaitasuna ematen dien determinazioa ikasten dute”.

Ildo horretan, LIFE-IP NAdapta-CC enpresak, Nafarroako Foru Komunitatean klima-aldaketara egokitzeari lotutako Europako proiektu integratu gisa, egun hori ospatzen laguntzen du, gaur egun Iruñeko Nekazaritza eta Basozaintzako IK ikastetxeak hartu duen erakusketa ibiltari baten bidez.

LIFE-IP NAdapta-CC eta klima-aldaketaren zabalkundea

LIFE-IP NAdapta-CCk ingurumenaren zaintzari buruzko kontzientzia sortzen laguntzen du, dibulgaziozko erakusketa honen bidez: “Adaptación: La otra lucha contra el cambio climático/ Moldaera: Klima-aldaketaren aurkako beste borroka”

Nafarroako Gobernuko Landa Garapen eta Ingurumen Departamentuak, LIFE-IP NAdapta-CCren bitartez, Nafarroako hainbat ikastetxeri laga die erakusketa, hala nola Barañain BHIri, Paz de Ziganda ikastolari edo Atarrabiako Pedro DBHIri. Iazn ere,  irakasleek ikasgeletan klima-aldaketari buruzko edukiak lantzeko interesa erakutsi dute.

Panel horien bidez, larrialdi klimatikoa azpimarratzen duen mezu nagusia transmititzen da, eta egokitzapenik onena arintzea dela nabarmentzen da, hau da, berotegi-efektuko gasen emisioak murriztea, horrela klima-aldaketaren eragina txikiagoa izango baita.

Erakusketa klima-aldaketara egokitzeko LIFE-IP NAdapta-CC Europako proiektuaren esparruan egin da, Nafarroarako LIFE SHARA proiektuko materialak egokituz (OECC, Biodibertsitate Fundazioa, CENEAM eta Portugalgo Klima Aldaketaren Bulegoa).

Erakusketak Nafarroako geografiaren zati handi bat zeharkatu du, eta Naturaren Interpretazio Zentroetara (CIN) eta Klima eta Energia Jasangarriaren aldeko Alkatetzen Ituna (PACES) sinatu duten udaletako hainbat herritara iritsi da. Iaz, Sailaren beheko solairuko aretoan ere egon zen, LIFE-IP NAdapta-CCko Baso Eremuaren Jardunaldia egiten zen bitartean, baita Nafarroako Liburutegian, klima-aldaketari buruzko zikloa zela-eta, eta, azkenik, Iruñerriko Mankomunitateak Iruñeko Mendillorri auzoan dituen instalazioetan.